عوامل موثر بر قیمت فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ایران جزو کشورهایی که صاحب چرخه کامل تولید فولاد به‌ عنوان کالای استراتژیک و شاخص توسعه صنعتی است، می باشد و با برنامه‌ ریزی درست و سیاست‌ های پایدار ارزی می‌ توان به‌ عنوان یکی از پنج‌ کشور برتر دارای زنجیره کامل فولاد به تولیدی مناسب و متناسب با اندازه اقتصاد کشور دست یافت.

با توجه به پیش ‌بینی رشد اقتصاد جهان، بخش فولاد نیز می‌تواند با رشد مواجه شود و روند تقاضای جهانی افزایش یابد. البته سیاست‌ های فولادی غول‌ های فولادی دنیا مانند چین و ایالات متحده در روند بازار و قیمت‌ ها تاثیر گذار خواهد بود. کارشناسان درخصوص عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد در بازار اظهار داشتند: قیمت فولاد می‌ تواند تحت تاثیر چند عامل از جمله حوادث و بلایای طبیعی، ارزش دلار و شرایط عمومی اقتصاد جهانی و شرایط اختصاصی اقتصاد داخلی کشور ها قرار ‌گیرد.
عوامل داخلی موثر بر قیمت فولاد نیز شامل ارزش دلار آمریکا، تقاضای فولاد، تعرفه‌ های تجاری و تحولات سیاسی و اقتصادی است. مولفه‌ های جهانی تاثیرگذار بر قیمت فولاد شامل شرایط عمومی اقتصاد جهانی، بلایا و حوادث طبیعی، جنگ‌ های تجاری و سایر وقایع سیاسی است. کارشناسان بازار فولاد درباره عواملی که سال گذشته بر روند قیمت فولاد موثر بود بر این باورند که آمار منتشر شده از انجمن جهانی فولاد، افزایش ۶/ ۱ درصدی در حجم تقاضا را نشان می‌ دهد. افزایش حجم تقاضا به علت افزایش حجم ساخت و ساز در کل جهان بوده که این آمار افزایش ۵ درصدی ساخت و ساز را در منطقه آسیا و اقیانوسیه نشان می ‌دهد.

کارشناسان بازار فولاد همچنین عنوان کردتد: نگاه ما به تحریم‌ ها بیشتر مایل به فرصت است تا تهدید، اگرچه تحریم‌ ها تهدید کننده  نیز هستند اما باور ما این است که تهدید فقط گریبانگیر شرکت ‌های بزرگ و نامی دولتی است؛ از این رو این بهترین فرصت برای بخش خصوصی واقعی است.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: